Նախագիծ «Առաջարկում եմ կարդալ»

Ձեր հետաքրքրությունը շարժելու համար փորձեմ համառոտ ներկայացնել ստեղծագործության հիմնական
ասելիքը:
Նշեմ, որ պատմվածքը կազմված է քսանյոթ գլխից, որոնցից յուրաքանչյուրը սկսվում
է որևէ հայտնի մարդու խոսքով: Առաջին գլուխը սկսվում է Թոմաս Աշի (ամերիկացի իրավաբան և քաղաքական գործիչ) խոսքերով.
-Քրիստո՛ս, նայիր քաղաքին դու մեր, պահպանի՛ր
մեր մեջ կարեկցանք ու սեր, թող մեր սրտերը լինեն համր ու հեզ հավերժ:
Ուզում եմ ձեզ հետ կիսվել նաև հետևյալ խոսքերով, որով սկսվում է տասնհինգերորդ գլուխը.
«Ինձ թվում է, որ
եթե ամենազոր Աստված մտածեր ստեղծել այնպիսի մարդկանց ցեղ, որոնք պետք է
ուտեին բոլորի փոխարեն և երբեք չաշխատեին, ապա նրանց կտար միայն բերան ու
կստեղծեր առանց ձեռքերի, իսկ եթե նա կամենար ստեղծել
այնպիսի մարդկանց, որոնք պետք է աշխատեին բոլորի փոխարեն և ոչինչ չուտեին,
ապա նրանց կստեղծեր առանց բերանի, բայց դրա փոխարեն բազմաթիվ ձեռքերով
մարդկանց»:
Աբրահամ Լինքոլն
Ջեկ Լոնդոնը որոշել էր ոչ թե երրորդ անձից տեղեկանալ նրանց կենցաղի մասին,
այլ որոշել էր դառնալ նրանցից մեկը: Նա հնոտիավաճառից ձեռք բերեց ցնցոտիներ և երբ արդեն հանդերձափոխվեց՝ հանելով իր մաքուր և գեղեցիկ հագուստները
և հագնելով ցնցոտիները՝ տեսավ մեծ տարբերություն իր հանդեպ մարդկանց
վերաբերմունքի մեջ. քծնանքը անհետացել էր: Ապրելով նրանց մեջ՝ նա տեսավ,
որ մարդիկ ապրում են անդունդի մեջ:
Ողջ
փիլիսոփայության վեճի առարկան բնական վիճակն ու քաղաքակրթությունն է,
և հիմա, տեսնելով «անդունդի մարդկանց», հարց ենք ուղղում քաղաքակրթությանը՝
արդյոք քաղաքակրթությունը բավարարել է հասարակ մարդու կյանքի պայմանները:
Գրքում նկարագրված է այն, ինչին գրքի հեղինակը՝ Ջեկ Լոնդոնը, ականատես է
եղել և զգացել 1902 թվականի ամռանը: Նա ուղևորվեց
Լոնդոնի «հատակը»՝ սեփական աչքերով տեսնելու, այն, ինչ կատարվում է
«հատակում»: Դա այն ժամանակաշրջանն էր, երբ Անգլիայի համար համարվում էր
«լավ» ժամանակաշրջան: Այնտեղ նա տեսավ սով և անապաստան մարդկանց, անսահման
աղքատություն, որը չէր վերանում նույնիսկ ամենաբարձ
վերելքի ժամանակներում: Սովն այնպիսի չափերի էր հասել, որ հասարակությունը
չէր կարողանում հաղթահարել այդ աղետը: Բարեգործական կազմակերպություններն
արդեն սպառել էին իրենց բոլոր միջոցները:
Հեղինակին
մեղադրում էին չափից ավելի հոռետես լինելու մեջ, սակայն նա բնավորությամբ
լավատես մարդ էր: Նա տեսնում էր անգլիական ժողովրդին առողջ և երջանիկ և
լուսավոր ապագա էր կանխագուշակում նրա համար, իսկ ներկա պահին Անգլիայի վատ
կառավարող քաղաքական մեքենայի գրեթե բոլոր մասերի համար նա տեսնում էր
միայն մի տեղ՝ աղբանոցը:
Գրքի
ավարտին հեղինակը զուգահեռներ է տանում Ալյասկայում ապրող նախնադարյան
մի իննուիթ ցեղի և անգլիական վերին աստիճանի քաղաքակիրթ ժողովրդի միջև: Եթե
համեմատենք հասարակ իննուիթին հասարակ անգլիացու հետ, ապա կհամոզվենք, որ անգլիացու կյանքը ավելի
դաժան է, քան իննուիթի կյանքը. . առաջինը սովից տառապում է մշտապես, իսկ
երկրորդը՝ ծանր ժամանակներում: Անգլիացին միշտ
ունի վառելիք, տուն և հագուստ, իսկ երկրորդը երբեք դրանցով հուսալիորեն
ապահովված չի լինում: Ստացվում է, որ քաղաքակրթությունը չի կարողացել
շարքային անգլիացուն ապահովվել այնքան, որքան ապահովված է իննուիթը, բայց
չէ՞ որ
քաղաքակրթությունը զարգացնում է մարդու արտադրողական ուժերը: Կա մեկ
պատասխան՝ կառավարման անպետք մեխանիզմ: Կա միայն մեկ ելք. հարկավոր է
ստիպել, որ քաղաքակրթությունը ծառայի հասարակ մարդու շահերին:
Comments
Post a Comment